اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۳۶

الفبای رستورانی: تجهیزات آشپزخانه رستوران را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۹۱۲
تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران عضوهای جدا نشدنی از موفقیت در امر رستورانداری است. با خرید بهترین تجهیزات رستورانی از سایت الفبای رستورانی، آشپزخانه ای مدرن ایجاد کنید.

تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران
 

 

اگر شما قصد راه اندازی و تجهیز یک رستوران را دارید؟ یکی از مهمترین کارها راه اندازی و تجهیز آشپزخانه رستوران می باشد. آشپزخانه مرکز کسب و کار شما خواهد شد، پس لازم است که تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران را خریداری کرده و به کمک آن ها مسیر موفقیت را بپیمایید . در اینصورت شما نیاز به تجهیزات رستورانی با کیفیت بالا دارید که می تواند فشار روزانه را از بین ببرد و تعداد سفارشات را تغییر دهد.

 

 

تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران

برنامه ریزی دقیق و تحقیق لازم برای به حدکثر رساندن کارآیی و عملکرد آشپزخانه رستوران شما ضروری است. در این مطلب میخواهیم تجهیزات اصلی و اساسی رستوران را به شما معرفی کنیم.

تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران کدامند؟

 

 

  • یخچال فریزرها

تمام آشپزخانه های صنعتی نیاز به یخچال و فریزر دارند. یخچال فریزرها از مهمترین تجهیزات رستوران میباشند. به طور کلی تجهیزات برودتی آشپزخانه از فاسد شدن مواد غذایی یخ زده جلوگیری میکنند، سبزیجات را حفظ می کنند و فضای ذخیره سازی مواد غذایی سرد را فراهم می کنند.

تجهیزات برودتی به منظور رفع نیازهای منحصر به مواد غذایی طراحی شده اند. بنابراین آنها یک خرید کلیدی جهت نگهداری مواد غذایی بشمار میروند.

 

یخچال فریزر

قبل از تصمیم گیری به خرید تجهیزات برودتی اندازه فضای خود را در نظر بگیرید. در آشپزخانه تان اگر فضای زیادی در اختیار دارید به این دقت کنید که یخچال و فریزرها به صورت سفارشی و متناسب با فضای شما ساخته می شوند و شما میتوانید از تجهیزات برودتی بزرگتری استفاده کنید.

بعد از خرید تجهیزات برودتی، مراحل نصب و راه اندازی را بدرستی انجام دهید و یاد بگیرید چگونه از آن نگهداری کنید تا متحمل هزینه ای برای تعمیر آنها نشوید.

  • کانترهای آماده سازی

میزهای آماده سازی، کانترها و تخته های کار در اندازه های مختلف برای آشپزخانه هر رستورانی ضروری است و یکی از مهمترین تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران محسوب می شود. بهتر است سطوح آماده سازی را از استیل ضد زنگ انتخاب کنید. تخته های پلاستیکی برای پاکسازی راحتتر هستند. پاکسازی تخته های پلاستیکی راحت تر است اما بعد از مدتی شیارهای عمیقی روی آنها ایجاد می شود و باکتریها در آنجا پنهان میشوند.تخته های چوبی در کل سخت تر از پلاستیکی است و به راحتی روی آن شیار ایجاد نمی شود.

 

  • اسلایسر ها

اسلایسرها اغلب برای برش گوشت،مرغ و سایر مواد غذایی باسرعت کار می کنند. اگر شما نیاز به خرید یک اسلایسر برای رستوران دارید در نظر بگیرید که چقدر باید از آن استفاده کنید. اگر حجم برش شما کم است خرید یک اسلایسر دستی گزینه بهتر و ارزان تری است.برای حجم بیشتری از مواد غذایی نیاز به یک اسلایسر خاص دارید و می توانید از اسلایسر های برقی و پر قدرت استفاده کنید. اسلایسر های برقی اتوماتیک می تواند زمان و انرژی را برای شما ذخیره کند.علاوه بر این اغلب اسلایسر های برقی به شما این امکان را میدهد که عملکرد خودکار را خاموش کنید . به صورت دستی کار کنید.

 

  • میکسر

اگر پروسه کاری شما شامل پخت انواع خمیر و نان می باشد، میکسر یک خرید اجباری است. انتخاب یک مخلوط کننده بر اساس حجم مواد غذایی مورد نیاز و نحوه استفاده از آن بسیار مهم است. اگر شما نیاز به مخلوط کردن مواد سنگین برای خمیر شیرینی یا پیتزا دارید باید یکمخلوط کن اسپیرال بخرید. این میکسر ها عملیات مخلوط کردن را با سرعت خیلی بالا انجام می دهند.

  • اجاق ها

اگر پروسه آماده سازی غذای شما غذا را روی شعله آماده میکند قطعا شما نیاز به اجاق درون آشپزخانه تان دارید. اجاق گاز از اصلی ترینتجهیزات رستورانی بشمار می رود. بنابراین مهم است اجاقی را انتخاب کنید که هم برای آشپزی مناسب باشد و هم به آشپزخانه شما زیبایی بخشد. مانند اجاق های خانگی، اجاق های صنعتی هم می توانند گازی یا برقی باشند. اجاق های گازی گرما را خیلی راحتتر ایجاد می کند و تغییر تنظیمات از بالا به پایین و بلعکس سریعتر از اجاق های برقی صورت می گیرد. به همین ترتیب اجاق های گازی دارای طرح های ظریف می باشند و تمیز کردن آنها راحت تر است.

 

 

  • فرها

اکثر اجاق گازها به همراه فر ساخته می شوند.اگر پروسه آماده سازی غذاها نیاز به پخت داشته باشد ممکن است بهترین گزینه از نظز شما اجاق گاز فردار باشد. بر خلاف فرهای معمولی، یک فر کانوکشن(پخت ترکیبی) دارای فن و سیستم اگزوز است که هوا در آن گردش دارد. این فرها دستگاه های بسیار خوبی برای کباب کردن،پخت کیک، یخزدایی و … هستند.با این حال برای پخت غذاهای خمیردار از اجاق های معمولی استفاده کنید. با توجه به ماهیت رستوران شما ممکن است نیاز به یکسری تجهیزات پخت مثل سرخکن، انواع گریل و یا سالاماندر داشته باشید.

در آشپزخانه رستوران، هر عملیاتی که از گرما برای تهیه غذا استفاده می کند لازم است که تجهیزات تهویه مناسبی داشته باشدهودها بالای اجاق گاز،سرخکن و … نصب می شود تا روغن ها، رطوبت و گرما را از طریق فیلترها به خارج از آشپزخانه هدایت می کند.هودهای صنعتی برای هر عملیات پخت و پز ضروری است و هود ها اغلب به صورت سفارشی و متناسب با فضای آشپزخانه رستوران ساخته می شود.

  • سینک ها

وجود سینک ها برای هر آشپزخانه صنعتی حیاتی است و از تجهیزات استیل رستوران بشمار میرود زیرا آنها آب آشامیدنی و فضای شست و شوی غذا و ظروف را فراهم می کند.آشپزخانه هر رستوران نیاز به یک سینک برای شست و شوی مواد غذایی و یک سینک جهت شست و شوی ظروف دارد.

 

  • قفسه ها

قفسه بندی های مناسب در آشپزخانه های رستوران می تواند یک راه حل برای ذخیره لوازم مختلف و نیز غذاهای فاسد و غیر قابل خوردن باشد. علاوه بر این، داشتن یک سیستم ذخیره سازی سازمان دهی شده می تواند کارکرد آشپزخانه رستوران شما را ساده تر و راحت تر کند.

 

  • لوازم ایمنی

مطمئن شوید که آشپزخانه رستوران شما دارای تجهیزات ایمنی مناسب می باشد. قبل از خرید هر نوع تجهیزات آتش نشانی، ایمنی و … دستورالعمل های اداره آتش نشانی را بررسی کنید و آشپزخانه رستوران را بر اساس استانداردهای آتش نشانی تشکیل دهید.

همان طور که مشاهده کردید، تجهیزات اصلی آشپزخانه رستوران عضوهای جدا نشدنی از موفقیت در امر رستورانداری است. با خرید بهترین تجهیزات رستورانی از سایت الفبای رستورانی، آشپزخانه ای مدرن ایجاد کنید.

 مطلب فوق بر گرفته از سایت الفبای رستورانی می باشد.

http://alefbarest.com

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016